Salkkareille Wikia
Advertisement

Camilla-vuonna-2020.jpg

Camilla Alexandra Mustavaara (ent. Axelsson) on hahmo televisiosarjassa Salatut elämät, joka on ollut mukana sarjassa vuosina 2001-2004, 2014, 2015 sekä vuodesta 2016 lähtien. Häntä esittää Nora Rinne. Lisäksi hahmo on ollut mukana spin-off -sarjan Pihlajakadun tuhmat tädit jokaisella kolmella tuotantokaudella ollen yksi neljästä päähenkilöstä. Camilla poistui sarjasta päätösjaksossa 2020 tapahtuneen helikopterionnettomuuden myötä, mutta häntä nähtiin alkuvuoteen 2021 asti koomapotilaana. Siihen asti jaksoissa oltiin käytetty samoja kohtauksia.

Perhe[]

Camilla on pitänyt koko elämänsä perheenään vanhempiaansa Dahliaa ja Gunnaria sekä siskoansa Monicaa, kunnes syksyllä 2018 selvisi, ettei Camilla olekaan perheen biologinen lapsi. Camillan kaksoissisko Satu Similä ilmestyi majatalo Amandaan päätösjaksossa 2018. Hänen biologinen äitinsä on Tuula Rautio, joka istui vankilassa tekemiensä virheiden takia. Tuula menehtyi tammikuussa 2019, eikä Camilla ehtinyt tavata häntä elävänä.

Elämä sarjassa[]

Saapuminen sarjaan[]

Alun perin Camilla nähtiin Karin Ekholmin puutarhajuhlissa joulukuussa 2001. Sittemmin hän muutti Katja Vainion alivuokralaiseksi Pihlajakatu 23:n B5-asuntoon ja osti myöhemmin asunnon. Paljastui, että Camilla tuntee Toni Veijalaisen. Camilla auttoi Markus Ekholmia Club Geelin perustamisessa. Hän sai osake-enemmistön paikasta.

Kenin jättäminen alttarille ja poistuminen[]

Lokakuussa 2004 Camilla oli menossa naimisiin Ken Ojalan kanssa, mutta jätti tämän alttarille saatuaan tietää Kenin ja Aamu Korhosen salasuhteesta. Hän pakeni paikalta helikopterilla. Pihlajakadun tuhmat tädit -spin-off -sarjan toisella tuotantokaudella Camilla kuuli Kenin käyneen majatalo Amandassa etsimässä häntä ja oli jättänyt kirjeen.

Paluu takaisin ja majatalo Amanda[]

Camilla palasi Pihlajakadulle kymmenen vuoden jälkeen maaliskuussa 2014. Hän tuli häätämään Katariina Mäkelän

Camilla-vuonna-2014.jpg

asunnostaan, koska oli antamassa tätä siskollensa Monicalle. Camilla tapasi rapussa nuoruudenystävänsä Isabella Holmin kutsuen tätä Pirjo Luokkaseksi. Paljastui, että Isabella oli vaihtanut henkilöllisyytensä. Camilla sai Isabellan jättämään Sebastian Vuorelan juuri ennen häihin menoa ja Isabella lähti maasta. Camillalle tuli juttua Sebastianin kanssa. Myöhemmin syksyllä hänelle tuli riitaa siskonsa kanssa, koska Monicalla oli myös juttua Sebastianin kanssa. Lokakuussa 2014 Camilla teki uuden paluun, koska hän tuli auttamaan siskoaan Aki Nikkisen avioeropäätöksessä. Hän poistui, kun luuli tämän tehneen avioerohakemuksen.

Camilla vieraili sarjassa keväällä 2016, kunnes teki pysyvän paluun saman vuoden kesäkuussa. Hän sai juoniteltua osakkuuden majatalo Amandasta Jiri Viitamäeltä.

[]

Lokakuussa 2018 Camilla palasi takaisin ja selvisi, että hän oli mennyt Lontoossa naimisiin Noel Axelssonin kanssa. He muuttivat Pihlajakadulle Monican puolestaan muutettua Espooseen. Noel alkoi haaveilla lapsesta, mutta haaveet kuitenkin unohtuivat, kun Camilla ei ollut tästä mielissään. Lopulta maaliskuussa 2020 Camilla näytti Noelille videon, jossa Noel harrastaa seksiä Sabrinan kanssa Mustavaara-yhtiön toimistolla. Lisäksi hän oli soittanut strippari Tamaralle ja oli selvinnyt, että Noel lähetti aikoinaan medialle kuvan Gunnarista stripparin kanssa, jotta saisi toimitusjohtajan paikan. Camilla teki avioeron Noelista ja vaihtoi sukunimensä takaisin Mustavaaraksi.

Heikki Pohjosen murha, jälkiseuraukset ja suhde Akiin[]

Syyskuussa 2015 Camilla palasi uudestaan tällä kertaa lahjomalla poliisin Linda Eerikäisen, että tämä jättäisi Monican Heikki Pohjosen murhatutkinnan ulkopuolelle. Selvisi, että Camilla oli palkannut Seireenin murhaamaan Monican raiskanneen Heikin. Tästä kuuli myöhemmin myös Aki, jolla on äänite Camillan ja Seireenin keskusteluista. Hän on uhannut useamman kerran kertoa totuuden, että Camilla palkkasi Seireenin. Keväällä 2018 Camilla palkkasi Seireenin murhaamaan Akin ja Alissan, mutta tuli kuitenkin toisiin ajatuksiin. Seireeni kerkesi myrkyttää Akin ja Alissan viinit, jonka Alissa kerkesi juoda ja joutui sairaalaan. Camilla ehti pysäyttää Akia juomasta kyseistä viiniä, kunnes sai kuulla Alissan saaneen myrkytystilan. Camilla poistui maasta syyskuussa 2018.

Avioliitto Noel Axelssonin kanssa[]

Camilla palasi Lontoosta ja selvisi, että hän oli avioitunut siellä Noel Axelssonin kanssa. He muuttivat asumaan Pihlajakadulle. Noel haaveili lapsesta, mutta Camilla ei ollut tästä yhtä innoissaan. Camilla käski Lindaa tarkistamaan Mustavaara-yhtiön turvakamerat ja kaikki asiakirjat. Niistä selvisi, että Noel oli aikoinaan medialle lähetetyn kuvan takana (Kuva, jossa Gunnar on strippari Tamaran kanssa). Syynä oli se, että Noel saisi toimitusjohtajan paikan. Camilla näytti Noelille television kautta videon, jossa Noel harrasti seksiä Camillan serkun Sabrina Mustavaaran kanssa (Paljastui sittemmin siskopuolekseen). Camilla jätti Noelin ja avioerohakemus astui voimaan.

Häät johtaa helikopterionnettomuuteen[]

Camilla ja Aki palasivat yhteen, mutta Camilla päätti kertoa Akille totuuden siitä, että oli palkannut aikoinaan Seireenin tappamaan hänet ja Alissan. Totuuden tultua julki Aki ei meinannut antaa anteeksi, mutta lopulta he päättivät mennä naimisiin. Hääpäivä saapui. Häissä ainoina vieraina olivat Dahlia ja Gunnar, jotka saattelivat juuri avioituneen parin häämatkalle. Matkalla lentokentälle helikopterin kyydissä Aki pyytää ohjaajaa kiertämään Pihlajakadun kautta. Sen kohdalla helikopteriin tulee vika, jolloin se syttyy tuleen ja tippuu suoraan Pihlajakadulle auton päälle, jonka kyydissä ovat Sanni, Tale ja Ilja. Camilla ja Aki viedään sairaalaan, jossa Camilla herää kerran, mutta hänelle iskee paniikkikohtaus kuulleessaan Akin tilasta ja vaipuu tämän myötä koomaan.

Rakkauselämä[]

Advertisement